با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

با من رو | خدمات ویزای کانادا , آمریکا و شینگن | امور مهاجرت به کانادا ، اروپا توسط وکیل مهاجرتی

با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

با من رو | خدمات ویزای کانادا , آمریکا و شینگن | امور مهاجرت به کانادا ، اروپا توسط وکیل مهاجرتی

با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

شرکت ستاره رویایی آمیتیس با برند انحصاری با‎من‎رو یک شرکت خدمات گردشگری است که از سال ۱۳۹۳ با هدف ارائه خدمات در حوزه گردشگری، اخذ انواع ویزای کانادا، آمریکا، شینگن و مهاجرت به کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و اروپا فعالیت می­‎نماید.

اجاره آپارتمان در کانادا 2019

يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴ ق.ظ

اجاره آپارتمان در کانادا

اجاره آپارتمان در کانادا

در این مقاله تصمیم داریم به بررسی اجاره آپارتمان در کانادا و فاکتورهای موثر در انتخاب یک آپارتمان مناسب در کانادا بپردازیم. نرخ اجاره بهای یک واحد مسکونی در هر سال متغیّر است و معمولاً آپارتمان‎های اجاره‎ای در‌ شهرهای کوچکتر اجاره بهای کمتری را در قبال یک واحد آپارتمان در نظر می‎گیرند.

به طور کلی میزان اجاره بهای آپارتمان در کانادا به عواملی مانند منطقه یا محله‎، قدمت بنای ساختمان، امکانات و تجهیزات ساختمان و مبله بودن آپارتمان بستگی دارد و در تعیین اجاره بهای واحدهای مسکونی تاثیر گذار هستند. همچنین در کلیه شهرهای کانادا، قراردادها معمولاً از یک ماه تا یک سال تنظیم می‎شود و تا زمانی که مستاجر اجاره بهای خود را در موعد مقرر پرداخت نماید صاحبخانه اجاره نامه را تمدید می‎کند. در ادامه با ساز و کار اجاره آپارتمان در شهرهای مختلف کانادا و فاکتورهای موثر بر تعیین اجاره بها آشنا خواهیم شد.

 

اجاره آپارتمان در تورنتو 

تورنتو بزرگترین شهر کانادا است و جمعیتی نزدیک به سه میلیون نفر را در خود جای داده است. هزینه زندگی در  تورنتو نسبت به دیگر شهرهای کانادا بسیار بالاتر است و نرخ اجاره بهای آپارتمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. بر اساس گزارش وب‎سایت معتبر rentseeker.ca در سال ۲۰۱۹ این شهر بالاترین میزان اجاره بها را به خود اختصاص داده است. همچنین بر اساس آخرین گزارش وب‎سایت Padmapper طی سال جاری، بیشترین نرخ رشد اجاره آپارتمان در کانادا متعلق به تورنتو بوده است. چنانچه اولین سفر خود به کانادا را تجربه می‎کنید  پیشنهاد می‎کنیم که در ماه‎های ابتدایی اقامت خود در تورنتو، یک واحد آپارتمان یا حتی یک اتاق اجاره نمایید. قیمت متوسط اجاره یک اتاق در تورنتو ۸۵۰-۱۱۰۰ دلار کانادا در ماه تخمین زده می‎شود. این قیمت برای ایرانیانی که به تازگی به کانادا آمده‎اند بسیار مقرون به صرفه‎تر است. گزینه دیگری که در کاهش هزینه‎ی اقامت خود در تورنتو باید مدنظر داشته باشید؛ اجاره اتاق‎های مشترک است که به دلیل اجاره بهای مناسب محبوبیت فراوانی یافته‎اند.

آنچه که انتخاب آپارتمان در تورنتو را مهم می‎نماید در نظر گرفتن محله است. به طور کلی سیستم حمل و نقل عمومی در همه محله‎های تورنتو از کیفیت یکسانی برخوردار نیست. به همین دلیل مهم‎ترین فاکتور برای انتخاب محل سکونت، فاصله‎ی خانه تا محل کار یا محل تحصیل خواهد بود. 

نورث یورک (North York)، مارکهام (Markham) و ریچموندهیل (Richmond Hill) جزء برترین محله‎های تورنتو هستند که اکثر ایرانیان مقیم تورنتو در این محله‎ها ساکن هستند. به علاوه این محله‎ها که در حومه‎ی شهر تورنتو قرار دارند برای اقامت خانواده‎های صاحب فرزند بسیار مناسب هستند. این در حالی است که زندگی در محله‎های مرکز شهر تورنتو همانند لیساید (Leaside) برای افراد شاغل و مجرد بسیار مناسب‎تر است.

چنانچه تصمیم دارید در محله‎ای ساکن شوید که نزدیک به دانشگاه‎ها و مدارس معروف تورنتو باشد پیشنهاد می‎کنیم سری به آگهی‎های اجاره آپارتمان در محله Annex بزنید. این محله در بین دانشجویان و دانش آموزان خارجی بسیار محبوب است زیرا سیستم‎ حمل و نقل عمومی در این محله، رفت و آمد به مراکز آموزشی شهر تورنتو را به خوبی تسهیل نموده است. متوسط نرخ اجاره بها در این محله ۱۷۷۴ دلار کانادا تخمین زده می‎شود که در مقایسه با اجاره بهای واحدهای مسکونی در محله‎های دیگر مناسب‎تر است. مطابق با آمارهای منتشر شده عنوان گران‎ترین منطقه در تورنتو به محله Yorkville تعلق می‎گیرد. هتل‎ها و آپارتمان‎های لوکس از ویژگی‎های منحصر به فرد این محله هستند؛ بنابراین جای شگفتی نیست که اجاره بها در Yorkville برای افرادی با بودجه محدود بیش از حد انتظار باشد. در حقیقت میانگین اجاره بهای مسکن موقت در این محله ۲۹۱۹ دلار کانادا در ماه تخمین زده می‎شود.

اجاره آپارتمان در ونکوور

اجاره آپارتمان در ونکوور

در ونکوور یافتن خانه‎‎ای مناسب جهت اجاره برای تازه‎واردان همیشه یک چالش محسوب می‎شود؛ زیرا این کلان شهر از لحاظ شاخص‎های وابسته به کیفیت زندگی رتبه بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است. ونکوور یکی از امن‎ترین شهرهای کانادا محسوب می‎شود چرا که میزان جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین است. ویژگی‎های منحصر به فرد این شهر باعث شده پس از تورنتو نرخ بالای اجاره واحدهای مسکونی در کانادا به ونکوور تعلق گیرد. 

پس از کمی جستجو در ونکوور متوجه می‎شوید که در این شهر آپارتمان‎های اجاره‎ای را در روزنامه‎ها آگهی نمی‎کنند؛ در عوض با قرار دادن تابلوی اجاره جلوی ورودی خانه به اطلاع می‎رسانند که این خانه برای اجاره آماده است. بنابراین هنگام اجاره آپارتمان می‎توانید در محله‎های موردعلاقه خود قدم بزنید و آپارتمان موردنظرتان را جستجو کنید.

اجاره یک واحدمسکونی در ونکوور کانادا به طرز چشمگیری به محله‎ و منطقه وابسته است. محبوب‎ترین محلات ونکوور در بخش مرکزی این شهر قرار دارند. این بخش از شهر ونکوور ترکیبی از واحدهای تجاری و مجتمع‎های مسکونی مدرن را در خود جای داده است. آن دسته از افرادی که با زندگی در آسمان‎خراش‎ها کنار می‎آیند می‎توانند مسکن موقت خود را در مرکز ونکوور انتخاب نمایند. اجاره بهای آپارتمان در مرکز شهر ونکوور نسبت به محله‎های دیگر بیشتر است و به دلیل تقاضای زیاد برای اجار آپارتمان است که مرکز این شهر پر از آسمان‎خراش است. محله‎های معروف در مرکز شهر ونکوور عبارتند از وست اِند (West End) ، یل تاون (Yaletown) و کول هاربر (Coal Harbour). در این میان واحدهای مسکونی واقع در محله  West End نسبت به دیگر محله‎‎های مرکز شهر از  اجاره بهای مناسب‎تری برخوردار هستند.

همان طور که اشاره شد میزان جرم در ونکور نرخ پایینی دارد که در این میان؛ بخش غربی این شهر امن‎ترین نقطه ونکوور محسوب می‎شود. محله  South Cambie که در بخش غربی ونکور قرار دارد یکی از امن‎ترین محله‎های این شهر است که برای سکونت خانواده‎های صاحب فرزند بسیار مناسب می‎باشد. این منطقه پر از فروشگاه و مراکز خرید‎ است. محله Kerrisdale هم در بین دانشجویان خارجی بسیار شناخته شده و محبوب است. این محله، خانه‎هایی با بافت قدیمی و جدید را در کنار هم دارد. در این محله همیشه تعداد زیادی آپارتمان‎های معمولی تا خانه‎های لوکس برای اجاره موجود است. اما نباید فراموش کرد که ونکورو هم مانند بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا محله‎های ضعیف نیز دارد. در سال ۲۰۱۹ محله فوروت ولی (Fruit Valley) و اگدن (Ogden) به دلیل نرخ بالای بیکاری و میزان گزارش جرائم فاقد محبوبیت هستند و نرخ ارزش خانه در این مناطق بسیار کم تخمین زده می‎شود.  

اخذ ویزای کانادا با تیم تخصصی بامن‌رو!

اجاره آپارتمان در اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا است اما از لحاظ مساحت، چهارمین شهر بزرگ این کشور محسوب می‎شود. این شهر پذیرای مهاجران و دانشجویان بسیاری است. نرخ اجاره بهای آپارتمان در اتاوا پایین نیست اما نسبت به شهرهای بزرگ آمریکا قیمت اجاره بها در این شهر بسیار کمتر و مناسب‎تر است. به عنوان مثال میانگین اجاره بهای یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر  اتاوا،  ۸۵۰ تا حداکثر ۱۴۰۰دلار کانادا است و این نرخ در محله‎های حومه شهر اتاوا به ۶۵۰ دلار کانادا می‎رسد. طبیعتاً نرخ اجاره بهای آپارتمان‎ها در مرکز شهر اتاوا نسبت به حومه شهر بالاتر است. بنابراین برای انتخاب یک واحد آپارتمان در اتاوا به میزان بودجه خود توجه داشته باشید.  هزینه اجاره خانه در اتاوا به عواملی همچون متراژ، قدمت سازه و محله بستگی دارد. معمولا‌‌ً در اتاوا تعداد موارد اجاره‎ای بسیار کمتر از موارد فروش است که همین مسئله اجاره آپارتمان در اتاوا را سخت می‎نماید. اتاوا دارای محله‎های متعددی است که در این میان محله The Glebe با وجود خانه‎های قدیمی و فضای سبز بی‎نظیرش بسیار محبوب است. محله سندی هیل (Sandy Hill) اتاوا نیز در بین ایرانیان بسیار شناخته شده است. ساکنین این محله بیشتر از قشر دانشجو، افراد شاغل و  مهاجرین تازه وارد تشکیل شده است. 

اجاره آپارتمان در مونترال

اجاره آپارتمان در مونترال

مونترال یکی از شهرهای ایده‎آل برای زندگی در کانادا است که طرفداران زیادی دارد. این شهر فرانسوی زبان دومین شهر بزرگ کانادا است. از آنجایی که مونترال شهری بسیار بزرگ است، نرخ اجاره بها در مناطق مختلف آن نیز بسیار متغیر می‎باشد. مونترال از جمله شهرهایی است که به مناطق مختلف تقسیم شده و برخی از این مناطق به منزله‎ی یک شهرک محسوب می‎شوند. مطابق با قانونی نانوشته، بخش غربی این شهر بیشتر انگلیسی زبان و بخش شرقی آن بیشتر فرانسوی زبان هستند: فاکتوری که هنگام اجاره آپارتمان در شهر مونترال باید به آن توجه ویژه داشت. در حقیقت مناطق فرانسوی نشین مونترال برای تازه واردان ایرانی که به زبان فرانسه آشنایی ندارند مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

مرکز شهر مونترال مملو از برج‎ها و دانشگاه‎های متعدد است و بهترین مکان برای یافتن آپارتمان‎های مبله در کانادا محسوب می‎شود. از دیگر مناطق معروف مونترال Lachine است و مناسب خانواده‎هایی است که می‎خواهند به دور از قیل و قال شهر در محیطی امن و آرام زندگی کنند. برخلاف مرکز شهر که اکثر خانه‎های اجاره‎ای آپارتمانی هستند؛ در این منطقه بیشتر خانه‎های دوبلکس و خانه‎های ویلایی قدیمی و حتی خانه‎هایی با سبک روستایی برای اجاره موجود هستند.  Ville Marie یکی دیگر از مناطق معروف مونترال است که قسمت‎هایی از مرکز این شهر را در بر می‎گیرد. بخش زیادی از ساکنین منطقه انگلیسی زبان هستند و تعداد قابل توجهی خانواده ‎ایرانی، ساکن این محله هستند. خانه‎های مجلل و بسیار لوکس Ville Marie ، هزینه اجاره بها در این منطقه را افزایش داده است.

قیمت اجاره آپارتمان در کانادا

طی سال‎های اخیر کانادا به یکی از سرزمین‎های رویایی برای مهاجرت و سکونت بدل شده و مورد توجه مهاجران بسیاری قرار گرفته است. همین امر باعث شده که بازار مسکن در کانادا نیز طی سال‎های اخیر دستخوش نوسانات قیمت باشد. این نوسان هم در میزان ارزش ملک و هم در میزان اجاره بهای واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف کانادا کاملاً تاثیر گذار بوده است. از آن جایی که شهروندان ایرانی در سفرهای کوتاه مدت خود به کانادا معمولاً یک واحد آپارتمان اجاره می‎کنند؛ در این بخش به بررسی تازه‎ترین میانگین اجاره بهای واحدهای مسکونی مختلف در شهرهای بزرگ کانادا می‎پردازیم:

میانگین هزینه اجاره آپارتمان در تورنتو

تورنتو گران‎ترین شهر کانادا محسوب می‎شود و طی سال‎های اخیر بیشترین رشد اجاره بهای ملک در کانادا به این شهر تعلق داشته است. در حال حاضر میانگین هزینه اجاره واحدهای مسکونی گوناگون در شهر تورنتو به شرح زیر است:

 

نوع واحد مسکونی

 میانگین اجاره در هر ماه

یک واحد استودیو (سوئیت بدون خواب)

۱۹۵۰ دلار کانادا

یک واحد آپارتمان یک خوابه

۲۳۵۰ دلار کانادا

یک واحد آپارتمان دو خوابه

۳۰۰۰دلار کانادا

یک واحد آپارتمان سه خوابه

۳۶۰۰ دلار کانادا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هرچند این قیمت‎ها در محله‎های مختلف شهر تورنتو تا حدودی متغیّر است و در هر صورت می‎توانید بر اساس بودجه‎ای که در اختیار دارید یک آپارتمان مناسب پیدا کنید. در جدول زیر می‎توانید میانگین اجاره بهای یک واحد آپارتمان یک خوابه در چند محله‎ی تورنتو را مشاهده نمایید:

 

نام محله

 میانگین حداقل اجاره

Markham

2000 دلار کانادا

Richmond Hill

2000 دلار کانادا

Yonge and Eglinton

2138دلار کانادا

Dufferin Grove

2200 دلار کانادا

 

 

 

 

 

 

میانگین هزینه اجاره آپارتمان در اتاوا

مقایسه جدول‎ میانگین هزینه در شهرهای مختلف کانادا این حقیقت را آشکار می‎سازد که قیمت واحدهای مسکونی در پایتخت کانادا نسبت به تورنتو و ونکوور، نرخ پایین‎تری را به متقاضیان ارائه می‎کند. مزیت دیگر اجاره‎ی آپارتمان در اتاوا این است که اکثر آپارتمان‎های این شهر مبله هستند و تجهیزات کاملی در اختیار مستاجران قرار می‎دهند. متوسط هزینه اجاره آپارتمان واحدهای مسکونی مختلف به شرح زیر است:  

 

نوع واحد مسکونی

 میانگین اجاره در هر ماه

یک واحد استودیو (سوئیت بدون خواب)

۱۳۰۰ دلار کانادا

یک واحد آپارتمان یک خوابه

۱۵۰۹ دلار کانادا

یک واحد آپارتمان دو خوابه

۲۰۰۰ دلار کانادا

یک واحد آپارتمان سه خوابه

۲۴۰۰ دلار کانادا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از سوی دیگر نمی‎توان فاکتور محله  وموقعیت مکانی واحدهای مسکونی را در اتاوا نادیده گرفت. مقایسه قیمت یک واحد آپارتمان یک خوابه در محله‎های مختلف این شهر موید این امر است. در جدول زیر این تفاوت را به خوبی مشاهده می‎کنید:

 

نام محله

 میانگین حداقل اجاره

West Boro

حداقل 2300دلار کانادا

Lower Town

 حداقل 1800 دلار کانادا

Centretown

حداقل ۱۵۷۹ دلار کانادا

Sandy Hill

حداقل ۱۵۸۲ دلار کانادا

 

 

 

 

 

 

 

میانگین هزینه اجاره آپارتمان در مونترال

شهر مونترال پر از مجتمع‎های مسکونی بزرگ است که معمولاً‌‌ از چندین واحد تشکیل شده‎اند. این مجتمع‎ها معمولاً‌ از قیمت‎های مناسب‎ و تجهیزات خوبی برخوردار هستند. میانگین قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی این شهر در جدول زیر آمده است:

نوع واحد مسکونی

 میانگین اجاره در هر ماه

یک واحد استودیو (سوئیت بدون خواب)

۱۲۴۰ دلار کانادا

یک واحد آپارتمان یک خوابه

۱۵۳۰ دلار کانادا

یک واحد آپارتمان دو خوابه

۱۹۵۰دلار کانادا

یک واحد آپارتمان سه خوابه

۲۳۱۰ دلار کانادا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این شهر فرانسوی نشین محله‎های بزرگی را در خود جای داده است با این حال، میانگین اجاره بهای یک واحد آپارتمان یک خوابه در محله‎های این شهر قابل تأمل است:

 

نام محله

 میانگین حداقل اجاره

Milton Parc

حداقل 1433دلار کانادا

Sainte Marie

 حداقل 1454 دلار کانادا

Parc Le Fantaine

حداقل ۱۳۵۰ دلار کانادا

Ville Marie

حداقل 1900 دلار کانادا

 

 

 

 

 

 

 

میانگین هزینه اجاره آپارتمان در ونکوور

به دلیل شاخص‎های بالای کیفیت زندگی در شهر ونکوور، هزینه اجاره آپارتمان در این شهر همانند تورنتو قابل توجه است. در ونکوور نیز فاکتور محله و منطقه بر میزان اجاره بها به شدت تاثیر گذار است. میانگین اجاره بهای واحدهای مسکونی مختلف در ونکوور به شرح زیر است:

 

نوع واحد مسکونی

 میانگین اجاره در هر ماه

یک واحد استودیو (سوئیت بدون خواب)

۱۹۰۰ دلار کانادا

یک واحد آپارتمان یک خوابه

۲۲۰۰ دلار کانادا

یک واحد آپارتمان دو خوابه

۳۰۰۰دلار کانادا

 

 

 

 

 

 

 

همچنین در محله‎های مختلف ونکوور قیمت‎های متفاوتی برای اجاره یک واحد آپارتمان یک خوابه ارائه می‎شود که در جدول زیر آمده است:

 

نام محله

 میانگین حداقل اجاره

West End

۲۲۵۰ دلار کانادا

Yaletown

 2800 دلار کانادا

Fairview

2100 دلار کانادا

Kitsilano

1973 دلار کانادا

 

 

 

 

 

اجاره آپارتمان مبله در کانادا

در گذشته‌­ای نه چندان دور، موضوع اجاره آپارتمان مبله در کانادا بیشتر دغدغه­‌ی دانشجویان ایرانی مقیم این کشور بود زیرا بودجه محدودی برای خرید وسایل خانه داشتند؛ امّا در سال­‌های اخیر بسیاری از ایرانیان نه تنها به هدف تحصیل بلکه برای تجارت، شرکت در نمایشگاه­‌ها و همایش­‌ها، سفرهای تفریحی، دیدار با خانواده و دوستان و .... به کانادا سفر می­‌کنند. طی این سال­ها رفته رفته بسیاری از هموطنان ایرانی ترجیح دادند به جای اسکان در هتل­ها و هاستل­هایی با قیمت‎ گزاف، مدت زمان اقامتشان را در آپارتمان­های مبله کانادایی بگذرانند. آپارتمان‎های مبله بار نگرانی تازه واردین را بسیبار کاهش می‎دهد، زیرا در روزهای اول مهاجرت نیازی نیست نگران تهیه وسایل موردنیاز منزل باشد.

 

انواع ملزومات بهداشتی، سیستم گرمایش و سرمایش، کمد و دراور، قهوه ساز، مایکروویو، اتو، سشوار، جارو برق، مبلمان، میز ناهار خوری از جمله اثاثیه ابتدایی کلیه آپارتمان‎هایی هستند که در کاناد ا به عنوان خانه مبله اجاره داده می‎شوند.

در کانادا بسیاری از صاحبخانه‎ها، واحدهای مسکونی خود را به صورت مبله و با امکانات مناسب به مستأجران واگذار می‎کنند. سنتی نانوشته در بین صاحبخانه‎های کانادایی وجود دارد که پیش از اجاره دادن خانه‎ی خود با صرف هزینه شخصی آن را مبله می‎کنند. ناگفته نماند که از این طریق می‎توانند آپارتمان خود را با قیمت بیشتری اجاره دهند. مبله کردن و تجهیزات خانه در کانادا دارای سطح‎های مختلفی است و به **نیمه مبله** و **کاملاً مبله** تقسیم می‎شوند. آپارتمان‎های نیمه مبله در کانادا با اثاثیه اولیه مانند مبلمان، میز قهوه، میز ناهارخوری و تختخواب تجهیز شده‎اند. این در حالی است که در آپارتمان‎های کاملاً مبله علاوه بر اثاثیه اولیه، وسایل آشپزخانه از جمله ظروف مختلف، مایکروویو و قهوه‎ساز و تجهیزات خانه از جمله جاروبرقی و اتو هم در خانه وجود دارند. مسلما‌ً اجاره واحدهای مسکونی که تجهیزات آنها کامل است بسیار مقرون به صرفه‎تر است، زیرا در این موارد نیازی به خرید وسیله‎های موردنیاز برای خانه نخواهید بود و اقامت راحت‎تری خواهید داشت. از دیگر مزیت‎های استفاده از آپارتمان‎های مبله در کانادا این است که نیازی به خرید و جا به جایی وسایل خود نخواهید نداشت و خیالتان راحت است که کلیه تجهیزات موردنیاز شما در آپارتمان جدید وجود دارد. آپارتمان‎های مبله در کانادا بهترین گزینه برای افرادی است که می‎خواهند برای مدت زمان کوتاهی در یک مسکن موقت، اقامت داشته باشند. علاوه بر این که دیگر استرس اسباب‎کشی و جا به جایی وسایل در کانادا را نخواهند داشت.

اجاره خانه دانشجویی در کانادا

اجاره خانه دانشجویی در کانادا

اگر به تازگی راهی کانادا هستید تا در یکی از دانشگاه‎های این کشور به تحصیل بپردازید راه‎های زیادی وجود دارند که یک خانه امن و مطمئن در نزدیکی محل تحصیلتان پیدا کنید. وب‎سایت‎های معتبری همچون Airbnb.com و Kijiji.com خانه‎های مناسبی را به متقاضیان به ویژه دانشجویان معرفی می‎کنند. راه دیگر این است که با کارشناسان با من رو در تماس باشید و پیش از ورود به کاناداU خانه موردنظر خود را رزرو نمایید. در ادامه برخی از نکات کاربردی برای دانشجویانی که راهی کانادا هستند آمده است:

برای اجاره خانه عجله کنید...

زمانی که نامه پذیرش خود را دریافت نمودید وقت آن است که بودجه خود را برای تخمین هزینه‎ها از جمله اجاره محل اقامتتان را برآورد کنید. زمانی که بودجه خود را به درستی بدانید بهتر می‎توانید نسبت به اجاره آپارتمان متناسب با بودجه خود تصمیم بگیرید. برای این کار با دانشجویانی که پیش از شما به کانادا رفته‎اند سوال کنید. به فروم دانشگاه‎ خود سر بزنید یا بخش آگهی وب‎سایت دانشگاه را چک کنید. برای دانشجویان ایرانی بهترین مسیر این است که با کارشناسان خبره اجاره آپارتمان در شرکت‎های معتبر این حوزه در تماس باشند تا راهنمایی‎های لازم را دریافت نمایند. چنانچه تمایل دارید با خیال راحت نسبت به اجاره آپارتمان خود در کانادا اقدام نمایید با کارشناسان با من رو در تماس باشید.

 

پیش از قرار داد؛ آپارتمان را بررسی کنید

زمانی که خانه مورد نظر خود را برای اجاره انتخاب کردید پیش از امضای اجاره نامه، تمام خانه و تجهیزات ذکر شده در آن را در حضور صاحبخانه چک کنید. این کار به شما کمک می‎کند تا از سالم بودن تمام وسایل اطمینان حاصل کنید. به ویژه سیستم سرمایش و گرمایش، تجهیزات آشپزخانه، قفل در و پنجره و .... . برای این کار می‎توانید از یکی از دوستانتان بخواهید که همراه شما باشد و وسایل و تجهیزات خانه را باهم بررسی نمایید.

 

بررسی امکانات محل

پیش از آن که نسبت به عقد قرار داد اقدام نمایید اطراف محله را به خوبی بررسی نمایید. به خوبی بررسی کنید آیا محله‎ای که قرار است در آن ساکن شوید از سیستم حمل و نقل عمومی با کیفیتی برخوردار است. رفت و آمد به محل تحصیل با پای پیاده یا با استفاده از سیستم‎ حمل و نقل عمومی در کانادا یک مزیت منحصر به فرد است. همین دو نکته اهمیت نزدیک بودن محل خانه به دانشگاه را به خوبی روشن می‎کند، زیرا هزینه رفت و آمد در کانادا نسبت به ایران بسیار بالا است.

منبع: سایت خدمات مهاجرت  با من رو 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی