با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

با من رو | خدمات ویزای کانادا , آمریکا و شینگن | امور مهاجرت به کانادا ، اروپا توسط وکیل مهاجرتی

با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

با من رو | خدمات ویزای کانادا , آمریکا و شینگن | امور مهاجرت به کانادا ، اروپا توسط وکیل مهاجرتی

با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

شرکت ستاره رویایی آمیتیس با برند انحصاری با‎من‎رو یک شرکت خدمات گردشگری است که از سال ۱۳۹۳ با هدف ارائه خدمات در حوزه گردشگری، اخذ انواع ویزای کانادا، آمریکا، شینگن و مهاجرت به کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و اروپا فعالیت می­‎نماید.

دلایل ریجکتی ویزای کانادا چیست؟

شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲ ب.ظ


دلایل ریجکتی ویزای کانادا

رد شدن ویزای کانادا که اصطلاحا‌ً به آن ریجکت ویزای کانادا نیز گفته میشود میتواند برای هر مسافری بسیار ناامید کننده باشد؛ چرا که برنامه‎‎ی سفر و مهاجرت متقاضی را تحت شعاع قرار میدهد. سوألات بیشماری که دراین رابطه مطرح میشود با من رو را بر آن داشته که دلایل ریجکت ویزاهای کانادا را بررسی نماید.

همان طور که میدانید؛ پس از آن که متقاضی جهت دریافت ویزای کانادا نسبت به انجام انگشتنگاری، ثبت اطلاعات بیومتریک و تحویل مدارک لازم اقدام نمود، پروندهای برای درخواست متقاضی تشکیل میشود و برای بررسیهای بیشتر به افسران صدور ویزا تحویل داده میشود. چنانچه پروندهای کامل و دلایل سفر موجه باشد قریب به یقین با درخواست متقاضی موافقت خواهد شد؛ اما در مواردی که پروندهدارای نواقصی باشد درخواست متقاضی از سوی افسر اداره مهاجرت کانادا حتماً رد خواهد شد.

در قبال موارد ریجکتی ویزای کانادا، افسر پرونده موظف است که با ارسال نامهای، دلایل کلی مردود شدن درخواست متقاضی را به اطلاع وی برساند. در این نامه، افسر پرونده گزینه یا گزینههایی را علامت گذاری میکند تا متقاضی از دلایل قانع نشدن افسر پرونده و رد درخواست خود مطلّع شود. این نامه در اکانت آنلاین متقاضی آپلود میشود تا در صورت تمایل متقاضی به ارائهی درخواست مجدد نسبت به رفع نواقص پرونده خود اقدام نماید. در این نامه اعلام شده است که مطابق با قانون حمایت از مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRPA) هر شخصی که تمایل دارد ویزای موقت کانادا را دریافت کند باید افسر پرونده را متقاعد نماید که واجد شرایط دریافت این ویزا است و هیچ منع قانونی برای ورود به کشور کانادا نخواهد داشت.

ریجکت ویزای توریستی کانادا

ریجکت ویزای توریستی کانادا

بر اساس محتوای نامهای که برای متقاضی ارسال میشود به راحتی میتوان دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا را دریافت:

  • متقاعد نشدن افسر پرونده از بازگشت متقاضی به کشور مبدأ پیش از پایان یافتن اعتبار ویزای اقامت موقت
  • بیشک عمدهترین نگرانی افسر پرونده تردید در عدم بازگشت متقاضی از کانادا است. بنابراین ارائه مدارکی موثق که اثبات میکند متقاضی پیش از پایان یافتن اعتبار ویزای توریستی کانادا خاک این کشور را ترک خواهد نمود باعث افزایش اطمینان افسر پرونده از بازگشت متقاضی به کشورش خواهد شد. شایان ذکر است ویزای توریستی کانادا جزء ویزاهای موقت با مدت اعتباری محدود محسوب میشود که برای اهداف توریستی، دیدار از آشنایان و خانواده صادر میگردد در نتیجه نمیتوان از این نوع ویزا برای کار، تحصیل یا دریافت اقامت دائم در کانادا استفاده کرد.
  • پیوندهای خانوادگی قابل توجه در کانادا و پیوندهای خانوادگی ضعیف در کشور مبدأ
  • بررسی وابستگیهای خانوادگی در کشور مبدأ و کانادا تأثیر بسیار مهمی در موافقت یا عدم موافقت پروندهی متقاضی دارد. وجود وابستگیهای عاطفی (پیوندهای خانوادگی) زیاد در کشور مبدأ از ریجکت ویزای کانادا جلوگیری میکند؛ چرا که وجود وابستگیهای خانوادگی مؤید این امر است که متقاضی دلایل محکمی برای بازگشت به کشور خود دارد. اما در صورتی که پیوندهای خانوادگی متقاضی در کشور مبدأ سست و در کانادا بسیار قوی باشد امکان ریجکتی ویزا افزایش مییابد. به عنوان مثال فردی که والدینش در کانادا زندگی میکنند پیوندهای خانوادگی محکمی در کانادا دارد. در این موارد ممکن است افسر پرونده مشکوک شود که متقاضی قصد دارد از طریق ویزای توریستی کانادا برای پیوستن به خانوادهاش نسبت به مهاجرت اقدام نماید و احتمال دارد دیگر به کشور خود بازنگردد. به همین دلیل افسر پرونده نسبت به چنین مسائلی بیتفاوت نخواهد بود و کلیه دلایل و انگیزههای متقاضی را با موشکافی بررسی خواهد کرد.
  • تردید افسر پرونده از هدف و انگیزه متقاضی برای سفر به کانادا
  • چنانچه متقاضی نتواند دلایل و مدارک قابل قبولی از هدف خود برای سفر به کانادا به سفارت ارائه دهد احتمال ریجکت ویزای این کشور افزایش مییابد. در حال حاضر به دلیل بحران مهاجرتهای غیرقانونی سختگیری در مورد هدف سفر به کانادا بیشتر شده است بنابراین انگیزه از سفر به کانادا باید به روشنی بیان شود و مدارک و شواهد کافی ارائه گردد. در مورد ویزای توریستی کانادا بهتر است متقاضی دارای دعوتنامه‎‎ای از شخصی یا نهادی در کانادا باشد یا از سابقه سفر قوی برخوردار باشد.
  • عدم چشمانداز شغلی (یا عدم اشتغال به کار) در کشور مبدأ
  • چنانچه متقاضی نتواند از وضعیت شغلی خود چه در زمان حال یا در آینده چشمانداز روشنی را ارائه دهد با ریجکت ویزا مواجه خواهد شد.
  • متناسب نبودن اهداف متقاضی با طول مدت اقامتش در کانادا
  • طبق اطلاعات مندرج در وبسایت رسمی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، ویزای توریستی این کشور به صورتی مالتی صادر میشود و دارندهی آن میتواند در هر بار ورود ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشد. هرچند در صورتی که هدف متقاض از سفر به کانادا با طول مدت اقامت پیشنهادیاش همخوانی نداشته باشد افسر پرونده ویزا را مردود اعلام میکند. به عنوان مثال مسافری که قصد دیدار از آشنایانش در کانادا دارد میتواند ۶ ماه در کانادا اقاکمت داشته باشد اما در مواردی که شخص تنها به منظور تفریح و به عنوان ردشگر به این کشور سفر میکند توجیهی ندارد که ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشد.
  • سوابق سفر ناکافی و ضعیف
  • برای دریافت ویزای توریستی کانادا وجود یک تاریخچه سفری مناسب بسیار اهمیت دارد. سوابق سفر سندی مکتوب از کلیه مسافرتهایی است که متقاضی طی ۱۰ سال گذشته به کشورهای دیگر داشته است. برای سفارت کانادا بسیار اهمیت دارد که متقاضی در ۱۰ سال گذشته به چه کشورهایی سفر نموده است. اگر متقاضی ویزای کشورهای حوزه شینگن و آمریکا، ژاپن و استرالیا را داشته باشد شانس دریافت ویزای کانادا برای خود دو چندان خواهد نمود. از سوی دیگر برای بررسی سوابق سفر باید پاسپورتهای قبلی که تاریخ گذشتهاند را نگهداری کرد.
  • وضعیت شغل متقاضی
  • مدارک کاملی که در مورد وضعیت شغلی تهیه میشوند اثبات میکنند که متقاضی علاوه بر این که از بودجه کافی برای سفر به کانادا برخوردار است به دلیل ثبات وضعیت شغلی به کشور مبدأ بازخواهد گشت. گردش مالی ۶ ماه گذشته متقاضی از جمله مواردی است که میزان توانایی مالی در وضعیت شغلی شخص را برای سفارت کانادا روشن می‎‎نماید.
  • انگیزه سفر به کانادا با اهداف تجاری
  • در صورتی که مدارک موجود در پروندهی متقاضی یا دلایل وی از سفر به کانادا تردید افسر مهاجرت را برانگیزد که متقاضی جهت فعالیتهای تجاری درخواست ویزای توریستی کانادا داده بی درنگ با رد ویزای کانادا مواجه خواهد شد.
  • عدم توانایی در ارائه مدارک لازم به صورت درست و کامل
  • یکی از دلایل رایج ریجکتی ویزای کانادا نقص در تحویل مدارک موردنیاز است. افسری که مسئول بررسی پروندهها است نسبت به کاستی یا نقص در مدارک بسیار حساس میباشد. بهتر است پیش از ارائه درخواست، متقاضی چک لیست مدارک لازم ویزای توریستی کانادا را به طور کامل مطالعه نماید و مطابق با آن مدارک خود را آماده و ترجمه کند.
  • عدم توانایی در اثبات منابع مالی کافی برای سفر یا اقامت در کانادا
  • یکی از ملزومات قطعی برای سفر به کانادا در اختیار داشتن منابع مالی کافی است. مدارک مربوط به تمکن مالی و گردش حساب بانکی نشان میدهد که متقاضی از توانایی مالی خوبی برخوردار است و میتواند کلیه هزینههای سفر و اقامت در کانادا را پوشش دهد. حساب بانکی متقاضی باید ثابت کند که متقاضی از منبع درآمدی ثابتی برخوردار است و در هر ماه مبلغ مشخصی به حساب وی واریز میشود.
  • عدم رعایت استانداردهای امنیتی بینالمللی؛ به عنوان مثال زمانی که متقاضی دارای سابقه کیفری باشد.
  • هر گونه سوءپیشینه، سوءرفتار، سابقه جنایی و کیفری موجب ریجکت ویزای توریستی کانادا خواهد شد. هر چند این احتمال وجود دارد که در صورت خفیف بودن جرم افسر ویزا از آن چشمپوشی کند.
  • متقاعد نشدن افسر پرونده نسبت به صحت و سقم اطلاعاتی که متقاضی ارائه نموده است.
  • توصیه با من رو به متقاضیان ویزای توریستی کانادا این است که در ارائه مدارک و اطلاعات خود اصل صداقت و شفافیت را رعایت نمایند. بزرگنمایی در اطلاعات، ارائه اطلاعات غیر واقعی یا ضمیمه کردن مدارک جعلی نه تنها موجب مردود شدن ویزای توریستی کانادا خواهد شد؛ بلکه نام متقاضی را در لیست سیاه قرار خواهد داد و برای حداقل ۵ سال از درخواست مجدد متقاضی ممانعت به عمل خواهد آمد.
  • عدم برخورداری از استانداردهای سلامتی که ممکن است برای شهروندان کانادایی مخاطره آمیز باشد.
  • برخورداری کانادا از سیستم خدمات درمانی بسیار کارآمد و پیشرفته یکی از دلایل مهم مهاجرت و سفر به این کشور است. دولت کانادا هر سال بودجهی بسیار زیادی را صرف ارتقای سلامت شهروندان کانادایی میکند و در تلاش است از شیوع بسیاری از بیماریهایی که سلامت کل جامعه را به مخاطره میاندازد جلوگیری کند. به همین منظور متقاضیان دریافت ویزای توریستی کانادا ملزم به انجام برخی معاینات پزشکی هستند تا از صحت و سلامت آنان اطمینان حاصل شود.

اخذ ویزای کانادا با کارشناسان با من رو!

ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

کانادا یکی از مقاصد اصلی بسیاری از دانشجویانی است که برای ترسیم آیندهای روشن برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور تلاش میکنند. از آنجایی که ویزای دانشآموزی و ویزای دانشجوی دارای متقاضیان زیادی است، مسیر دریافت این ویزا کمی دشوار است. هرچند دو فاکتور اصلی نقش کلیدی در اخذ موفقیتآمیز ویزای تحصیلی این کشور ایفا میکنند:

  • ارائه مدارکی دال بر وجود بودجهی کافی و برخورداری از پشتوانه مالی قوی برای پرداخت شهریه و هزینههای زندگی در کانادا
  • ارائه مدارک کافی مبنی بر عدم اقامت دائم در کانادا و بازگشت قطعی متقاضی به کشور خود پس از اتمام تحصیلات

توجه داشته باشید که در کنار این دو فاکتور عوامل دیگری وجود دارند که برای دریافت موفقیتآمیز ویزای کانادا بسیار حائز اهمیت هستند. بر اساس این دو فاکتور دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است:

عدم توانایی در اثبات برخورداری از تمکن مالی قوی برای پوشش دادن کلیه هزینههای مربوط به تحصیل و زندگی در کانادا

زمانی که متقاضی برای دریافت مجوز تحصیلی کشور کانادا اقدام مینماید باید مدارک مالی در اختیار داشته باشد که نشان میدهد وی برای سفر به کانادا، پرداخت شهریهها و حمایت مالی از خود و همراهانش از بودجه کافی برخوردار است. معمولاً اداره مهاجرت کانادا از متقاضی میخواهد که گردش مالی ۶ ماه اخیر خود را ارائه دهد. مسلما‌‌ً‌ چنانچه که افسر ویزا تردید نماید که از تمکن مالی قوی برخوردار نیست درخواست ویزای متقاضی را ریجکت خواهد نمود.

  • تردید افسر پرونده از بازگشت متقاضی به کشور مبدأ
  • ویزای تحصیلی کانادا در زمره ویزاهای موقت این کشور جای دارد. بدین معنا که این ویزا دارای محدودیت زمانی است و طی مدت زمان مشخصی اعتبار آن به پایان میرسد. بنابراین برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا متقاضی باید افسر ویزا را متقاعد نماید که قصد اقامت دائم (غیر قانونی)در این کشور را نخواهد داشت و پس از پایان تحصیلات کشور کانادا را ترک خواهد نمود. البته کانادا برای فارغ التحصیلان خارجی در این برنامههای اقامتی متعددی دارد که به صورت قانونی اجازه اقامت یا تمدید ویزا را به آنها خواهد داد.
  • عدم ارائه یک برنامه تحصیلی قانع کننده
  • یکی از دلایل رایج رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا زمانی اتفاق میافتد که افسر ویزا هیچ رابطهی منطقی بین رشتهی تحصیلی متقاضی و برنامهی تحصیلی که متقاصی برای ادامه تحصیل در کانادا انتخاب نموده است نمییابد. به عنوان مثال یک فرد فارغ التحصیل رشته پرستاری در ایران با سابقه کار در این زمینه درخواست ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت هتلداری داشته باشد.
  • عدم ارائه کامل مدارک هویتی یا سوابق سفری
  • چنانچه متقاضی سوابق سفر خود را به طور کامل اعلام نکند یا مدارک هویتی وی شفاف نباشد اداره مهاجرت کانادا این حق را دارد که درخوات ویزای تحصیلی متقاضی را مردود اعلام نماید. مدارک هویتی و سوابق سفری باید کامل و دقیق و صحیح باشند به طوری که صلاحیت شخص متقاضی از لحاظ کیفری و ..... قابل بررسی و پیگیری باشد.
  • عدم پیوندهای خانوادگی قوی در کشور مبدأ
  • چنانچه افسر ویزا متوجه شود که وابستگیهای خانوادگی متقاضی در کشور مبدأ بسیار ضعیف است در عوض میزان پیوندهای خویشاوندی در کانادا قوی است متقاعد نخواهد شد که متقاضی پس از پایان تحصیلات به کشور خود باز خواهد گشت.  

رفع ریجکتی ویزای کانادا

با تغییر و تحول برخی قوانین مربوط به صدور ویزای کانادا امکان اعتراض به ریجکت ویزای کانادا و درخواست بازنگری مجدد پرونده برای ایرانیان دیگر امکانپذیر نخواهد بود و سفارت به نامههای اعتراضی مربوط به ریجکت کلیه ویزاهای موقت هیچ ترتیب اثری نخواهد داد. بنابراین رفع ریجکتی ویزای کانادا به معنی برطرف نمودن کلیه نواقص پرونده و ثبت درخواست مجدد است. منظور از ثبت درخواست مجدد این است که متقاضی پس از مطالعه و بررسی دقیق کلیه گزینه‎‎هایی که منجر به ریجکت ویزا شده است رفع کامل کلیه ایرادات مطرح شده در پروندهی خود بار دیگر باید کلیه مراحل درخواست ویزا را طی نمود و هزینههای مربوط به آن را پرداخت کرد. متقاضی میتواند بلافاصله پس از ریجکت شدن نسبت به ارائهی درخواست مجدد اقدام کند؛ چرا که سفارت کانادا برای آن هیچ محدودیت زمانی قائل نشده است.

چنانچه متقاضی با ریجکت ویزای کانادا مواجه شود نیازی به پرداخت مجدد هزینه انگشتنگاری نخواهد بود؛ زیرا هزینه مربوط به انگشتنگاری هر ۱۰ سال یک بار از متقاضی ویزای کانادا دریافت میگردد.

منبع: سایت خدمات ویزای کانادا، آمریکا و شینگن | با من رو 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی