با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

با من رو | خدمات ویزای کانادا , آمریکا و شینگن | امور مهاجرت به کانادا ، اروپا توسط وکیل مهاجرتی

با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

با من رو | خدمات ویزای کانادا , آمریکا و شینگن | امور مهاجرت به کانادا ، اروپا توسط وکیل مهاجرتی

با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

شرکت ستاره رویایی آمیتیس با برند انحصاری با‎من‎رو یک شرکت خدمات گردشگری است که از سال ۱۳۹۳ با هدف ارائه خدمات در حوزه گردشگری، اخذ انواع ویزای کانادا، آمریکا، شینگن و مهاجرت به کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و اروپا فعالیت می­‎نماید.

ویزای توریستی کانادا - بامن رو

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا (Visitor Visa) زیر مجموعه‌ی ویزای اقامت موقت این کشور ( Temporary Resident  Visa )قرار دارد و برای آن دسته از افرادی صادر می‌شود که تابعیت کشور کانادا را ندارند و قصد دارند با طی کردن مراحل قانونی از این کشور بازدید کنند. اهداف توریستی، دیدار با اقوام و نزدیکان، همایش‌های علمی-تخصصی و یا دوره‌های آموزشی از مهم‌ترین موارد درخواست ویزای توریستی کانادا از سوی متقاضیان است.

یکی از مواردی که ذهن بسیاری از ایرانیان را به خود مشغول داشته اخذ ویزای توریستی کانادا طی فرآیندی بی‌دغدغه و موفقیت‌آمیز است. در این مقاله سعی داریم شما را با ویزای توریستی کانادا آشنا کنیم و روندی که در دریافت این ویزا، تاثیرگذار است را بررسی نماییم:

ویزای توریستی کانادا در یک نگاه - بامن رو

ویزای توریستی کانادا در یک نگاه

نوع ویزا: ویزای مالتی ۵ ساله (چندبار ورود یا چندساله) یا ویزای سینگل(یک بار ورود(

مدت زمان ویزا: حداکثر پنج سال (برای شهروندان ایرانی به اعتبار پاسپورت آنها بستگی دارد.(

مدت هربار اقامت :حداکثر ۶ ماه

هزینه: ۱۰۰ دلار کانادا برای ویزا و ۸۵ دلار کانادا برای انگشت‌نگاری

مدت زمان صدور ویزا: از یک هفته تا سه ماه پس از ثبت درخواست ویزا متغیّر است.

مدت اعتبار: به مدت زمان اعتبار پاسپورت بستگی دارد.

امکان دریافت ویزای همراه: باید جداگانه اخذ شود (برای افراد بالای ۱۸ سال به صورت جداگانه بررسی خواهد شد.)

ویزای یک بار ورود کانادا (Single Entry Visa)

ویزای یک بار ورود کانادا با نام ویزای سینگل نیز در ایران شناخته می‌شود. این ویزا مجوز یک بار ورود به خاک کشور کانادا را به متقاضی، طی مدت زمانی مشخص و برای دوره‌ای عمدتاً کوتاه و محدود را میدهد. دارندگان این نوع ویزا تنها یک بار اجازه ورود به کشور کانادا را خواهند داشت و باید پیش از پایان انقضای مدت زمان ویزای خود، خاک کانادا را ترک کنند. توجه داشته باشید که اگر فرد پیش از پایان اعتبار ویزای سینگل (یک بار ورود)، این کشور را ترک کند دیگر نمی‌تواند مجدداً به خاک این کشور وارد شود؛ زیرا ویزای سینگل کانادا تنها برای یک بار ورود به این کشور صادر شده و علی‌رغم این که زمان اعتبار ویزا پایان نیافته است؛ فاقد ارزش است.

ویزای چندبار ورود کانادا (Multiple Entry Visa)

اداره مهاجرت کانادا ویزای مالتیپل کانادا را به منظور تسهیل ورود و خروج متقاضیان صادر نموده است. در واقع ویزای مالتیپل یا مالتی که در ایران به عنوان ویزای ۵ ساله (به دلیل مدت اعتبار پاسپورت ایرانی) نیز شناخته می‌شود؛ همان ویزای توریستی کانادا با ویژگی‌ها و کارکردهای یکسان است . مزیت ویزای مالتیپل کانادا در این است که تا زمان اعتبار پاسپورت خود می‌توانید بدون هیچ‌گونه محدودیتی به کشور کانادا سفر کنید. همان‌طور که گفته شد افسران اداره مهاجرت کانادا میکوشند ویزای توریستی را به صورت ویزای مالتی صادر کنند؛ اما نکته‌ی مهم این است که داشتن ویزای توریستی (چه سینگل و چه مالتیپل) به معنی داشتن مجوز ورود به کانادا نیست؛ بلکه افسر مهاجرت در هنگام ورود به کانادا با بررسی مدارک و سوألاتی که از مسافر می‌پرسد؛ تشخیص می‌دهد که حضور فرد در کانادا موقت خواهد بود و پیش از اتمام اعتبار ویزا خاک این کشور را ترک خواهد نمود یا خیر. اگرچه ویزای مالتی کانادا در دسته‌بندی ویزاهای موقت قرار دارد؛ امّا طبق قوانین اخیر کانادا در زمینه‌ی مهاجرت، اعتبار این ویزا تا زمان پایان اعتبار پاسپورت خواهد بود. طبق دستورالعمل اداره مهاجرت کانادا ویزای مالتی به دو گروه عمده تعلق می‌گیرد:

  • افرادی که به صورت مداوم نیاز دارند به کانادا سفر ‌کنند.
  • والدینی که قبلاً از طریق فرزندشان برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده‌اند.

فردی که ویزای مالتیپل کانادا را دارد تا زمان اعتبار ویزای خود می‌تواند بدون محدودیت زمانی و قانونی وارد خاک کانادا شود و پس از هر بار ورود، به مدت ۶ ماه در کانادا اقامت داشته باشد. بعد از گذشت ۶ ماه، فرد باید یک بار و حداقل به مدت چند ساعت از کانادا خارج شود و بار دیگر به این کشور بازگردد تا اقامت وی در کانادا برای ۶ ماه دیگر تمدید شود.

نوع ویزای توریستی کانادا (سینگل یا مالتیپل) در سفارت این کشور توسط افسر مهاجرت تعیین و تأیید می‌شود؛ امّا در نهایت افسر مرزی مستقر در فرودگا‌ه‌های کانادا و در هنگام ورود فرد متقاضی به این کشور مدت اعتبار ویزای کانادای وی را تعیین خواهد نمود.

ویزای مولتیپل کانادا در یک نگاه - با من رو

ویزای مالتی (ویزای ۵ساله) در یک نگاه

نوع ویزا: ویزای توریستی مالتیپل

مدت زمان ویزا: حداکثر پنج سال (برای ایرانی‌ها به مدت زمان اعتبار پاسپورت بستگی دارد.)

مدت هربار اقامت: تا سقف ۶ ماه (در صورت ارائه‌ی دلایل کافی و قانع کننده به افسر مهاجرت)

مدت اعتبار: به مدت زمان اعتبار پاسپورت بستگی دارد.

تعداد دفعات ورود: نامحدود

چند نکته مهم در مورد ویزای توریستی کانادا:

  • نوع ویزای توریستی کانادا (چه سینگل باشد چه مالتی) در سفارت کانادا مشخص می‌شود؛ ولی کم یا زیاد شدن مدت اعتبار این ویزا توسط افسر مهاجرت و مرزبانی کانادا کنترل و تأیید می‌گردد.
  • تاریخ انقضایی که بر روی برچسب ویزا درج می‌شود تاریخی است که دارنده‌ی ویزای کانادا باید پیش از آن به خاک کانادا وارد شود. اگر تا پیش از تاریخ درج شده در ویزا، وارد خاک این کشور نشوید، ویزای شما باطل خواهد شد.

سوپر ویزای کانادا (Super Visa)

سوپر ویزای کانادا یا ویزای والدین نوع دیگری از ویزای توریستی است که به والدین، پدربزرگ و مادربزرگ افراد مقیم کانادا یا شهروندان کانادایی اعطاء می‌گردد. سوپر ویزای کانادا این امکان را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند تا در کنار یک‌دیگر باشند و از این طریق پیوندهای خانوادگی خود را حفظ نمایند. سوپر ویزای کانادا گزینه‌ای بسیار مناسب و جذاب برای خانواده‌ها محسوب می‌شود؛ از آن جهت که به والدین فرد مقیم کانادا این امکان را می‌دهد که به مدت ۱۰ سال به کانادا رفت و آمد داشته باشند. مزیت منحصر به فرد این ویزا در این است که دارندهی آن پس از پایان اعتبار ویزا می‌توانند مجدداً در خواست بدهند که معمولاً به راحتی اعتبار ویزای آن‌ها تمدید می‌شود. مهم‌ترین مدرک مورد نیاز برای درخواست سوپر ویزای کانادا، دعوت‌نامه‌ای رسمی است که از طرف فرزند یا نوه‌ی متقاضی ارائه می‌شود. در این نوع ویزا، افسر پرونده باید به این نتیجه برسد که متقاضی ویزای والدین کانادا، اقامت موقت در این کشور خواهد داشت و تنها برای دیدار از فرزندان اقدام به سفر کرده است و مسلماً پس از پایان مدت اعتبار ویزای خود، خاک این کشور را ترک خواهد نمود.

(جهت درک کامل تفاوت سوپر ویزا و برنامه اسپانسرشیپ مقاله اسپانسرشیپ کانادا را بخوانید)

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا - بامن رو

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا

اگر هدف و انگیزه‌ی شما از سفر به کشور زیبای کانادا منطبق با مواردی است که در بالا معرفی شدند؛ می‌توانید برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام نمایید. در حال حاضر به دلیل تعطیلی سفارت کانادا در ایران، کلیه فعالیت‌های این سفارت به حالت تعلیق درآمده است و شهروندان ایرانی برای دریافت ویزا این امکان را دارند تا از طریق دفاتر نمایندگی و کارگزاری سفارت کانادا در سایر کشورها مانند ترکیه، ارمنستان، دبی، ایتالیا و ... مراحل قانونی دریافت ویزای توریستی را طی کنند. توجه داشته باشید که در مسیر دریافت ویزای توریستی دو عامل کلیدی، تعیین کننده‌ی موفقیت یا عدم موفقیت پرونده‌‌ی متقاضی خواهد بود:

  • ارائهی کامل مدارک اعلام شده از سوی اداره مهاجرت و تکمیل دقیق فرم‌های درخواست ویزای توریستی
  • متقاعد نمودن افسر پرونده از طریق ارائهی دلایل کافی و معتبر

یکی از فاکتورهای بسیار مهم این است که افسر مهاجرت را متقاعد نمایید با توجه به دلایل محکمی همچون وابستگی‌های خانوادگی، شغل و دارایی حتماً به کشور خود باز خواهید گشت.

همان­گونه که از نام آن مشخص است ویزای توریستی با اهداف گردشگری ودیدار با خویشاوندان برای متقاضیان صادر می­شود. برای دریافت ویزای توریستی باید مدارک متعددی را جمع آوری نمود. به علت طیف وسیع مدارک میتوان آنها را در سه گروه دسته بندی کرد:

 

  • مدارک هویتی و حقوقی
  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار به همراه کلیه پاسپورت‌های قبلی دارای ویزا
  • اصل دعوت‌نامه رسمی از فرد حقیقی یا حقوقی در کانادا

دعوت‌نامه حاوی این اطلاعات است: الف) اطلاعات فردی دعوت کننده و متقاضی، ب) نسبت دعوتکننده و متقاضی، ج) دلیل سفر متقاضی، د) آدرس و تلفن دعوت کننده و دعوت شونده ی) مدت زمان اقامت و هر گونه موارد مرتبط دیگر فراموش نکنید که دعوت‌نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفاتر اسناد رسمی (Notary Public) در کانادا برسد تا رسمیت یابد.

  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید به ابعاد ۴.۵*۳.۵ با زمینه سفید
  • ترجمه اصل شناسنامه
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی و فرم اطلاعات خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه
  • ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر
  • مدارک تکمیلی که تأیید کند وجود وابستگی‌های خانوادگی و یا کاری باعث خواهد شد پس از پایان اعتبار ویزا خاک کانادا را ترک نمایید.
  • انجام انگشت‌نگاری سفارت کانادا (برای انگشت‌نگاری باید به دفاتر نمایندگی سفارت کانادا در سایر کشورها مراجعه نمایید.(
  • ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد سفر به کشور کانادا را دارند.
  • مدارک مالی
  • پرداخت هزینه‌های قانونی مربوط به اخذ ویزای توریستی کشور کانادا
  • مدارک مالی معتبر از جمله نامه‌ی تمکن بانکی به زبان انگلیسی که مهر امور بین‌الملل بانک بر آنها درج شده باشد؛ به همراه گزارش گردش حساب در چهار ماه اخیر برای نشان دادن درآمد ماهیانه متقاضی.

متقاضی در صورت لزوم می‌تواند گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، اجاره نامه و یا گواهی سپرده‌ی بلند مدت خود را نیز ضمیمه سازد.

  • ترجمه اسناد ملکی که متعلق به متقاضی می‌باشد.
  • پرداخت هزینه‌های قانونی مربوط به دریافت ویزای توریستی کانادا

 

هزینه ویزای توریستی کانادا

مراحل ثبت‌نام و هزینه ویزای توریستی کانادا

کلیه ویزاهای کانادا از طریق ثبت‌نام آنلاین امکان‌پذیر است. درخواست آنلاین برای اخذ ویزای کانادا در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های دریافت ویزای کانادا برای ایرانیان معرفی شده است. به ویژه اینکه وب سایت رسمی اداره مهاجرت نیز بهترین روش را درخواست آنلاین ویزای کانادا معرفی نموده و متقاضیان را تشویق می‌کند که از این روش استفاده کنند. در این روش، متقاضی با مراجعه به سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا می‌تواند فرم درخواست آنلاین ویزای کانادا را تکمیل کند و پس از بررسی‌های اولیه، به همراه نامه انگشت‌نگاری و مدارک لازم به یکی از دفاتر VFS وابسته به سفارت کانادا، مراجعه و پس از طی کردن فرآیند بررسی پرونده، ویزای خود را دریافت می‌نماید.

ثبت‌نام حضوری، روشی دیگر برای درخواست ویزای کانادا است که متقاضی با مراجعه به یکی از دفاتر VFS مراحل ثبت درخواست ویزا را طی می‌کند. مدت زمان بررسی و صدور ویزا برای ایرانیان در فواصل مختلف سال از یک ماه تا سه ماه متغیّر خواهد بود. متقاضیان دریافت ویزای توریستی کانادا هنگام ثبت‌نام ملزم به پرداخت ۱۰۰ دلار کانادا برای رسیدگی پرونده و صدور ویزا و ۸۵ دلار کانادا برای انگشت‌نگاری هستند.

 

اخذ ویزای کانادا با کارشناسان  با من رو 

ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا و نحوه اعتراض

ویزای توریستی کانادا یکی از متداول‌ترین ویزاهای این کشور است که به متقاضی امکان حضور در کشور کانادا را می‌دهد. به دلیل برخی ملاحظات برای ما ایرانیان بهتر است پیش از اقدام به درخواست ویزای توریستی کانادا با مشاوران و متخصصان امور مهاجرتی کانادا مشاوره نمایید. ریجکت شدن ویزا یکی از تجربیات ناخوشایند هر مسافر است؛ زیرا نه تنها موجب اتلاف وقت و هزینه می‌شود بلکه کلیه برنامه‌های متقاضی را تحت شعاع قرار می‌دهد و گاهاً باعث انصراف متقاضی از سفر می‌شود. خدمات گردشگری با من رو با کادری مجرب از کارشناسان در زمینه‌ی ویزای توریستی می‌کوشد از مناسب‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها، هموطنان ایرانی را برای دریافت ویزای توریستی همراهی نماید.

اما دلایل اصلی ریجکت ویزای توریستی کانادا چیست؟ و برای درخواست مجدد آن چه باید کرد؟ از مهم‌ترین عوامل در ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • تردید افسر سفارت در خصوص بازگشت متقاضی (در صورت ریجکت کردن هر پرونده، افسر مهاجرت در نامه‌ای مکتوب دلایل کلی رد شدن ویزای متقاضی را اعلام می‌کند.(
  • ضعیف یا ناکافی بودن سابقه سفرهای خارجی متقاضی (تعدد سفرهای خارجی متقاضی و سابقه‌ی سفر به کشورهای حوزه شینگن، ژاپن و آمریکا تأثیر مثبتی در فرآیند درخواست ویزای کانادا خواهد داشت(.
  • نداشتن دلایل محکم و یا برنامه‌ی مشخص برای سفر به کانادا
  • عدم پیوندهای خانوادگی محکم متقاضی در کشور مبدأ (در ویزاهای دیدار از اقوام، Family Ties یا پیوندهای خانوادگی محکم از موارد مهمی است که افسر مهاجرت به آن توجه ویژه دارد.(
  • عدم تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های سفر
  • زمان پیشنهادی برای اقامت در کانادا با اهداف متقاضی متناسب نباشد.
  • نداشتن وضعیت شغلی مناسب در کشور مبدأ
  • نقص در مدارک یا تشخیص افسر مهاجرت مبنی بر اطلاعات غلط از سوی متقاضی
  • هرگونه سوء سابقه و رفتارهای مخاطره‌آمیز یا تخلفات قبلی متقاضی
  • ارائه نکردن مدارک کافی که نشان دهد درآمد و تمکن مالی فرد دعوت‌کننده مناسب است.

در صورتی‌که هر یک از موارد بالا باعث تردید یا ابهام در تصمیم افسر مهاجرت شود؛ به راحتی موجب ریجکت ویزای متقاضی خواهد شد. بنابراین در رعایت کلیه موارد دقت زیادی داشته باشید.

نکات لازم برای درخواست مجدد ویزای کانادا

اخذ ویزای کانادا فرآیندی پیچیده است و نیاز به رعایت نکات فنی و قانونی بسیاری دارد. ریجکت شدن ویزای کانادا برای بسیاری از متقاضیان ناامیدکننده است؛ اما همان‌طور که گفته شد می‌توان نسبت به درخواست مجدد آن و پیگیری پرونده اقدام نمود.

توجه نمایید که هیچ محدودیت زمانی برای درخواست مجدد وجود ندارد و می‌توان حتی یک روز بعد از دریافت نامه ریجکتی، مقدمات دریافت ویزای توریستی را بار دیگر فراهم کرد.

بهتر است زمانی درخواست مجدد برای دریافت ویزا بدهید که دلایل رد شدن پرونده خود را به خوبی شناسایی کنید و در برطرف کردن آنها اقدامات لازم را انجام داده باشید. به دلیل اهمیت درخواست مجدد ویزای کانادا، توصیه مجموعه بامنرو به شهروندان ایرانی این است که ابتدا با مطالعه‌‌ی دقیق نامه ریجکتی، نواقص، مشکلات و ابهامات مربوط به پرونده‌ی خود را کاملاً برطرف نمایند و پس از آن بار دیگر برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنند.

نکات مهم برای درخواست مجدد ویزای توریستی کانادا در ادامه آمده است:

  • متقاضی باید کلیه هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام آنلاین (انگشت‌نگاری) سفارت کانادا باید مجدداً پرداخت نماید.
  • اگر متقاضی کم‌تر از ۱۰ سال پیش انگشت‌نگاری انجام داده باشد، دیگر نیازی به انگشت‌نگاری مجدد و پرداخت هزینه نخواهد داشت.
  • برطرف کردن نواقص و کاستی‌هایی که در نامه‌ی ریجکتی به متقاضی اعلام شده است. (این نامه ریجکتی از سوی سفارت کانادا برای متقاضی ارسال می‌شود.(

 

منبع: سایت خدمات مهاجرت بامن رو 

نظرات  (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی