با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

با من رو | خدمات ویزای کانادا , آمریکا و شینگن | امور مهاجرت به کانادا ، اروپا توسط وکیل مهاجرتی

با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

با من رو | خدمات ویزای کانادا , آمریکا و شینگن | امور مهاجرت به کانادا ، اروپا توسط وکیل مهاجرتی

با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

شرکت ستاره رویایی آمیتیس با برند انحصاری با‎من‎رو یک شرکت خدمات گردشگری است که از سال ۱۳۹۳ با هدف ارائه خدمات در حوزه گردشگری، اخذ انواع ویزای کانادا، آمریکا، شینگن و مهاجرت به کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و اروپا فعالیت می­‎نماید.

اقامت دائم کانادا پس از پایان تحصیل

اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا

اقامت پس از تحصیل کانادا برای افرادی که در این کشور تحصیل نموده‌اند؛ مقوله‌ای مهم و کلیدی است. کشور کانادا نیز در زمینه‌‌ی اقامت دانشجویان پس از تحصیل پیشتاز بوده و برنامه‌های متعددی را در اختیار فارغ‌التحصیلان خارجی قرار داده است. به طور کلی سه برنامه برای دانشجویان خارجی وجود دارد که می‌توانند پس از پایان تحصیلات از طریق آنان اقدام به اخذ اقامت دائم کانادا نمایند؛ در ادامه به معرفی این برنامه‌ها می‌پردازیم.

برنامه ویزای کاری پس از پایان تحصیل - بامن رو

برنامه‌ی Post-Graduation Work Permit Program

اگر دانشجویی مقطع تحصیلی خود را در کانادا به اتمام رسانده باشد؛ می‌تواند برای اخذ اقامت دائم برنامه‌ی Post-Post-Graduation Work Permit Program (به صورت مخفف PGWPP) را انتخاب نماید. این برنامه برای فارغ‌التحصیلان بالاتر از مقطع دیپلم فرصتی فراهم می‌سازد تا در کانادا بمانند و از این طریق بتوانند سابقه کار در کانادا کسب کنند. سابقه کاری که در این دوره به دست می‌آورند این امکان را به آنها می‌دهد تا برای اقامت دائم از طریق تجربه کانادایی (Canadian Experience Class) شانس خود را امتحان نمایند. بنابراین دانشجویی که یک مقطع تحصیلی را در این کشور گذرانیده باشد به آسانی مجوز ورود به این برنامه را دریافت می‌نماید. در این برنامه برای فردی که فارغ‌التحصیل شده امکان کار کردن به صورت تمام وقت وجود دارد. البته در این مورد برای دانشجو، محدودیت زمانی تعیین می‌گردد که با توجه به دوره‌ی تحصیل می‌توان زمان آن را انتخاب نمود. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، برنامه PGWPP را برای نگهداشتن دانشجویان خارجی به عنوان نیروی متخصص را‌ه‌اندازی نموده است. فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از طریق این برنامه یک مجوز کار باز (Open Work Permit) دریافت می‌نمایند. بر اساس طول دورهی تحصیلی این مجوز با اعتباری ۸ ماهه تا ۳ ساله صادر میشود و این فرصت را برای فارغالتحصیلان فراهم مینماید تا برای هر یک از کارفرمایان کانادا و در هر حیطه‌ی کاری مشغول به کار شوند یا نسبت به خوداشتغالی اقدام نمایند. فارغ التحصیلان فرصت دارند تا حداکثر ۱۸۰ روز پس از پایان تحصیلات ئ دریافت نامه اشتغال به تحصیل از دانشگاه خود (یا کالج) برای برنامه PGWPP درخواست خود را ارائه دهند. توجه داشته باشید که احتساب ۱۸۰ روز دقیقاً از روزی آغاز خواهد شد که دانشجو نمرات نهایی خود را دریافت مینماید . فارغالتحصیلانی که درخواست مجوز کار خود را به اداره مهاجرت ارائه نمودهاند و هنوز پذیرش تحصیلی آنها منقضی نشده میتوانند تا زمان اعلام نتیجهی مجوز خود در یک کار تمام وقت مشغول باشند.

توجه: طبق اعلام وب سایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا متقاضیان شرکت در برنامه PGWP در طول زندگی خود فقط و فقط یک بار مجوز کار پس از فارغ التحصیلی را میتوانند دریافت نمایند.

اکسپرس اینتری کانادا - بامن رو

روش‌های عمومی

علاوه بر برنامه‌ی Post-Graduation Work Permit Program، فارغ‌التحصیلان می‌توانند از طریق روش‌های عمومی نیز برای اشتغال به کار در کانادا و سپس دریافت اقامت دائم اقدام نمایند. یکی از رایج‌ترین این برنامه‌ها، استفاده از سیستم EXPRESS ENTRY برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق کار می‌باشد. EXPRESS ENTRY یک سیستم مدیریتی نوظهور است که در جذب نیروی کار متخصص فعالیت می‌نماید. متقاضیان اقامت، پس از تحصیل در کانادا از طریق سیستم EXPRESS ENTRY آنالیز شده و برای اقامت در این کشور مشخص می‌شوند.

این برنامه دارای سه زیرشاخه‌ی مجزا است که هر یک شرایط مختص به خود را دارد. برنامه تجربه کانادایی (CEC)، برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWC) و برنامه‌ی نیروی فنی فدرال (FSTC) از زیر شاخه‌های این مجموعه هستند. در صورتی که متقاضی دارای شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا باشد این امکان را دارد که نسبت به تکمیل پروفایل EXPRESS ENTRY و وارد شدن به سیستم امتیازدهی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که برنامه CEC در میان فارغ‌التحصیلان بسیار محبوب است؛ زیرا این برنامه بر سیستم امتیازدهی مبتنی نیست و شخصی که بتواند شرایط آن را برآورده سازد؛ پس از یک سال کار به عنوان نیروی کار ماهر شناخته شود.

 مهاجرت به کانادا با تیم متخصص با من رو 

برنامه تجربه کبکی - بامن رو

برنامه تجربه کبکی (PEQ)

برنامه تجربه کبکی (Program de l’experience Quebecoise) یکی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا است که تنها در استان کبک اجرا می‌شود و اداره مهاجرت این استان برای آن تسهیلات متفاوت و ویژه‌ای در نظر گرفته است. استان کبک فرصت‌هایی عالی برای اقامت پس از تحصیل از طریق روش PEQ به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. در این برنامه‌ی پرطرفدار اگر کسی به مدت یک سال با مجوز کاری معتبر مشغول به کار و یا حداقل به مدت یک سال در مراکز آموزشی معتبر کانادا تحصیل نموده و دارای مدرک باشد؛ می‌تواند برای دریافت اقامت دائم در کبک اقدام نماید. این برنامه دارای هیچ شرایط سنی نیست و رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی در آن ملاک قرار داده نمی‌شود. برنامه مهاجرت به کانادا از طریق PEQ روشی برای صدور سریع CSQ برای کارگران و فارغ‌التحصیلانی است که برای آن تقاضا داده‌اند و شرایط اعلام‌شده‌ی موردنیاز را نیز دارا هستند. همچنین برای همسر واقعی متقاضی و فرزندان وابسته امکان دریافت ویزا وجود خواهد داشت. پس از دریافت CSQ فرد می‌تواند برای دریافت اقامت دائم (PR) درخواست خود را ارئه نماید. در ادامه به معرفی برنامه تجربه کبکی ویژه‌‌ی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خواهیم پرداخت؛ زیرا برنامه PEQ یکی از راه‌های به مراتب آسان‌تر برای این قشر از متقاضیان است.

شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم از طریق برنامه PEQ

افرادی می‌توانند خود را واجد شرایط برنامه PEQ بدانند که دارای شرایط زیر باشند:

  • متقاضیان یا دانشجویانی که در کبک فارغ‌التحصیل شده‌اند.
  • دانشجویانی که در حال اتمام تحصیل هستند.
  • کارگران خارجی که اقامت موقت دارند.
  • سن متقاضی به ۱۸ سال رسیده و دارای گذرنامه معتبر باشد.
  • قصد اقامت دائم در کبک جهت کسب موقعیت شغلی داشته باشد.
  • نیمی از دوران تحصیل خود را در کبک گذرانده باشد.
  • مسلط به زبان فرانسوی باشد.
  • متعهد به تامین نیازهای خود، همسر و فرزندان وابسته‌ی خود باشد.
  • این نکته را باید بدانید که اگر فرم درخواست خود را در کبک تقاضا می‌نمایید می‌بایست در کبک هم سکونت داشته باشید.

طبق اعلام وبسایت رسمی اداره مهاجرت کبک، پذیرش متقاضی از طریق برنامه تجربی کبکی (PEQ) موقتا‌ً به حالت تعلیق درآمده است. علت این تعلیق رسیدگی به پرونده‎‎ی متقاضیانی اعلام شده که برای بررسی اقامت دائم در اولویت قرار دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید.

منبع: سایت خدمات مهاجرتی بامن رو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی