با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

با من رو | خدمات ویزای کانادا , آمریکا و شینگن | امور مهاجرت به کانادا ، اروپا توسط وکیل مهاجرتی

با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

با من رو | خدمات ویزای کانادا , آمریکا و شینگن | امور مهاجرت به کانادا ، اروپا توسط وکیل مهاجرتی

با من رو | ویزای کانادا , آمریکا و شینگن

شرکت ستاره رویایی آمیتیس با برند انحصاری با‎من‎رو یک شرکت خدمات گردشگری است که از سال ۱۳۹۳ با هدف ارائه خدمات در حوزه گردشگری، اخذ انواع ویزای کانادا، آمریکا، شینگن و مهاجرت به کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و اروپا فعالیت می­‎نماید.

نکاتی که در بدو ورود به کانادا باید بدانید - با من رو

کانادا با مناظر دیدنی همچون دریاچه­های فراوان و جنگل­های وسیع به عنوان سرزمینی بینهایت زیبا شناخته می­شود­. این کشور رویایی طی دهه­‌های گذشته، بیشترین میزان مهاجر را جذب کرده و پذیرای آنها بوده است. مقاله­‌ای (نکاتی که در بدو مهاجرت به کانادا باید بدانید!) که در ادامه می­‌خوانید مجموعه‌­ای کامل و در عین حال ساده از نکاتی است که پیش از مهاجرت به کانادا بهتر است با آنها آشنا شوید.

 قبل از آن که سرزمین کانادا را در آغوش بگیرید باید این مسئله را در نظر داشته باشید که برخی مسائل در کانادا بسیار متفاوت­‌تر از آن چیزی است که در ایران با آنها مواجه بودیم یا به انجام آنها عادت داشتیم. بی­شک یکی از سخت­‌ترین زمان­‌های زندگی، ورود به یک جامعه جدید با فرهنگی متفاوت و ناشناخته است؛ این که زندگی گذشته­ی خود را در ایران پشت سر گذاشته­‌اید و اکنون باید با جغرافیا و فرهنگی دیگر خود را تطبیق دهید. آب و هوای متفاوت، زبان جدید، بازار کار و قوانین، تفاوت­‌های زیادی را برای همهی مهاجران رقم خواهد زد و کنار آمدن با چنین تفاوت­‌هایی، در ابتدای امر دشواری­‌هایی را به آنها تحمیل می‌کند.این مقاله به بررسی تفاوت­‌های زندگی در ایران و کانادا می­‌پردازد تا آمادگیهای لازم را برای تازه‎واردان آسان­تر ­نماید. در واقع سردرگمی کم­تر در کنار انتظارات واقع­ بینانه‌­تر از این کشور مهاجرپذیر، شانس موفقیت مهاجران برای سازگاری با شیوههای زندگی کانادایی را افزایش خواهد داد.

آب و وهوای کانادا - با من رو

آب و هوای کانادا

اگر مشتاق مهاجرت به کانادا هستید؛ امّا نمی­دانید میان روزهای سرد و برفی کانادا یا روزهای گرم و آفتابی ایران کدام را انتخاب کنید باید بگوییم که بر خلاف جغرافیای کشور عزیزمان ایران اکثر مناطق کانادا دارای اقلیمی سرد و خشک هستند.  هرچند برخلاف تصوّر عموم که کانادا را کشوری بسیار سرد با روزهای آفتابی انگشت­ شمار می­شناسند؛ کانادا کشوری چهار فصل با روزهای سرد در زمستان و روزهای آفتابی مطبوع در بهار و تابستان در نظر گرفته می‎شود. در بخش‎های جنوبی کانادا شهرهایی با آب و هوای مطبوع و معتدل وجود دارند. با این حال اگر اهل مناطق گرمسیری هستید؛ مسلماً کنار آمدن با زمستان­های طولانی و یخبندان­‌های شدید کانادا کار آسانی نخواهد بود. به همان اندازه که توصیف یک روز گرم و آفتابی در استان‎های مرکزی ایران سخت است؛ توصیف یک روز برفی با سرمای منفی 25 درجه در کانادا هم برای ما دشوار است؛ امّا هیچ گاه نگران این مسئله نباشید بالاخره با آب و هوای کشور جدید کنار خواهید آمد. کانادا هر چقدر هم که سرد و یخبندان باشد؛ باز هم روزهای آفتابی و گرم آن فرا خواهند رسید. اگرچه کانادایی ها، فرا رسیدن تابستان را جشن نمی­گیرند؛ امّا به خوبی می­دانند چطور از ماه­های گرم بهترین بهره را ببرند و به مسافرت و تفریح بپردازند.

 

 

تنوع نژادی در کانادا - با من رو

تنوع نژادی و فرهنگی در کانادا

این یک حقیقت است که نسل­های پیشین زمانی که از سرتاسر جهان به کانادا مهاجرت نمودند مورد استقبال گرم بومیان این سرزمین قرار گرفتند. چند فرهنگی و مدارا با تفکرات گوناگون، بخشی از صفات بی­بدیل کانادایی­ها و قسمتی از سیاست­های ملیگرایانه این کشور در نظر گرفته می­شوند. بسیاری از اعضای پارلمان کانادا، نسل مهاجرانی هستند که خارج از مرزهای این کشور به دنیا آمده­اند. در تمام شهرهای بزرگ کانادا و حتی در مناطق روستایی این کشور با هزاران فرهنگ، زبان و مذهب رو به رو خواهیم شد. زمانی که به کانادا مهاجرت نمودید نگران این مسئله نباشید که ممکن است ارزش­های فرهنگی یا بخشی از هویت خود را به فراموشی بسپارید. زیرساخت­های موجود در قوانین اجتماعی کانادا، آزادی عمل را برای کلیه نژادها و قومیت­ها فراهم نموده است. نمونه آن ایرانیان مقیم کانادا هستند (یا به عبارت بهتر فارسی زبانان) که جامعه‎ی بزرگی را در کانادا تشکیل داده‎اند و هر سال برای برگزاری مراسمهای مهم ایرانیان همچون نوروز گرد هم می‎آیند تا این آیین باستانی را در کنار هم جشن بگیرند. همچنین وجود نشریات، وب‎سایتها، فروشگاه‎ها و محافل متعدد ایرانیان نمونه‎ی بازر آزادی عمل فرهنگی و اجتماعی در کانادا است.

کاریابی در کانادا - با من رو

کاریابی در کانادا

تحقیق، جستجو و ارسال رزومه برای یافتن یک شغل مناسب در کانادا، کار راحتی نخواهد بود و معمولاً فرآیندی زمان بر محسوب می­‌شود. ­ ممکن است دست و پا کردن یک شغل تمام وقت برای شما ماه­ها به طول بیانجامد برای همین پیش از ورود به کانادا باید در نظر داشته باشید که مهاجرت شما به کانادا با کم­ترین مشکلات مالی صورت گیرد. صادقانه بگوییم به دلیل هزینه‎های بالای زندگی در این کشور با خودتان پول کافی به کانادا بیاورید تا بتوانید نیازهای اولیه زندگی در ماه­های اول را به خوبی تأمین کنید. آماده باشید که در ابتدا یک شغل پاره وقت برای خود پیدا کنید؛ اما همیشه به دنبال یک شغل تمام وقت با درآمدی مناسب باشید و پیشنهاد­های کاری خود را به راحتی از دست ندهید.

توصیه آخر این که پیش از آن که پایتان به کانادا برسد؛ برای پیدا کردن یک شغل مناسب مانند یک کانادایی فکر کنید و وارد عمل شوید. بدین معنی که رزومه خود را بر اساس فرمت­های معمول در کانادا تهیه کنید و برای یافتن یک شغل مناسب بسیار فعال و با انگیزه باشید.

(جهت شناخت با اقامت کاری کانادا مقاله های برنامه نیروی متخصص کانادا، برنامه خوداشتغالی کانادا و برنامه کارآفرینی کانادا را مطالعه نمایید.)

هزینه های زندگی در کانادا - با من رو

هزینه­‌های زندگی در کانادا

پیش از آن که به کانادا مهاجرت کنید هزینه­های زندگی در شهری که قصد اقامت در آن را دارید برآورد نمایید. اگر پس از اقامت در یکی از شهرهای کانادا، اجاره خانه یا هزینه­های حمل و نقل شما را شگفت­زده نمود مسلماً این مسئله بر کیفیت زندگی شما به عنوان یک تازه­وارد تأثیر گذار خواهد بود. شهرهای بزرگ کانادا از جمله تورنتو و ونکوور از قیمت­های نسبتاً بالایی برخوردار هستند. در حالی که در شهری مانند مونترال هزینه­های زندگی کم­تر و متعاقباً حقوق­ها نیز پایین­تر می­باشد. اجاره خانه و هزینه‎های مربوط به آن  اساسی‎ترین هزینه‎ای است که باید برای آن از پیش برنامه‎ریزی کرده باشید. معمولاً اجاره ماهانه یک سوئیت در شهرهای بزرگ کانادا بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار کانادا هزینه خواهد داشت. هزینه حمل و نقل، خورد و خوراک، هزینه تلفن همراه و اینترنت از دیگر هزینه‎های مهم در کانادا محسوب می‎شوند. چنانچه تمایل دارید پیش از ورود به کانادا واحد مسکونی خود را با خیالی آسوده رزرو نمایید به مقاله اجاره آپارتمان در کانادا مراجعه نمایید. 

 مهاجرت به کانادا با تیم متخصص با من رو 

 

استعمال دخانیات

برخلاف ایران که فقدان قوانین سفت و سختی در مورد استعمال دخانیات در مکان‎های عمومی احساس می‎شود؛ در کانادا سیگار کشیدن در فضاهای عمومی همچون رستوران­ها، مغازه­ها، ادارات و بیمارستان­ها ممنوع است. همچنین سیگار کشیدن در فضاهای مشترک آپارتمان­ها و مجتمع­ها همچون راه پله‎ها خلاف قوانین اعلام شده است. اگر سیگاری هستید باید بدانید تنها مکان­هایی که اجازه دارید در آن دخانیات مصرف کنید عبارتند از: محل زندگی؛ فضای کاملا‌ً باز مثل جنگل­ها و البته اتوموبیلتان. شما در کانادا نمی­توانید هر زمان و هر جایی که دلتان خواست سیگار روشن کنید؛ چرا که در کانادا قوانین سخت‎گیرانه‎ای برای استعمال دخانیات وجود دارد. به عنوان مثال یکی از معضلات دانشجویان خارجی این است که نمی‎توانند در محیط خوابگاه سیگار مصرف کنند. علاوه بر این؛ هر جایی نمی­توانید ته مانده­ی سیگار را بیاندازید. در غیر این صورت متحمل جریمه‎های سنگین میشوید.

مراقبت های درمانی در کانادا - با من رو

مراقبت­‌های درمانی کانادا

کانادا ۱۰ درصد از تولید ناخالص خود را صرف خدمات درمانی می‎کند. به بیان بهتر یکی از مشخصه‌­های بارز کانادا سیستم درمانی ارزان­قیمت و بسیار پیشرفته­‌ی این کشور است که حتی برای تازه­واردان و پناهندگان نیز امکانات درمانی مناسب و رایگانی را فراهم نموده است. مراقبت­های درمانی اگرچه با استفاده از هزینه­‌های فدرالی تأمین می­‌شود از طریق استان­‌ها اجرا می­‌شود. کارت سلامت را وزارت بهداشت استانی برای هر شهروندی که در این برنامه ثبت نام کرده باشد صادر می­­کند و هر شخص از یک میزان خدمات درمانی بهره­مند است. سیاست­های بیمه­ای به صورت بیمه تکمیلی به شهروندان نیز ارائه می‎شوند. توجه داشته باشید افرادی که موقتاً در کانادا اقامت دارند-به عنوان مثال دانشجویان- نیز به بیمه­‌های درمانی خصوصی نیاز دارند.

گواهینامه راهنمایی و رانندگی در کانادا - با من رو

اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی کانادا

یک حقیقت بزرگ این است که بسیاری از تست­‌ها و آزمون­‌هایی که در کشور خود به پایان رسانیده‌­اید در کانادا فاقد اعتبار هستند یا باید معادل سازی شوند. یکی از این موارد گواهینامه راهنمایی و رانندگی است.  بر خلاف ایران که قوانین راهنمایی و رانندگی در برخی موارد توسط برخی رانندگان نادیده گرفته می­شود؛ کلیه رانندگان در کانادا باید تمام قوانین را به خوبی رعایت می­‌کنند و به همین دلیل میزان تصادفات به طور چشمگیری در این کشور نسبت به ایران پایینتر است. در این میان دریافت گواهینامه­‌های رانندگی کمی دردسر ساز هستند به دو دلیل:

  • اول این که گواهینامه­‌ها از طریق استان­‌ها و نه از طریق دولت فدرال به متقاضیان اهدا می­‌شود؛ بنابراین هر کدام از استان‎ها قوانین و دوره­‌های مختص به خود را برگزار می­‌کنند که میتوانند دارای تفاوت‎هایی با یکدیگر باشند. 
  • دوم اینکه شرایط رانندگی در جاده‎های کانادا با تغییر فصل در این کشور تغییر می‎یابد. به عنوان مثال در زمستان‎های سرد برخی جاده‎ها به دلیل بوران و برف مسدود می‎شوند و در فصل تابستان به دلیل ساخت و ساز سطح جاده‎ها، تردد در این مسیرها کاهش می‎یابد.

به همین دلیل چنانچه پس از ورود به کانادا تصمیم داشتید نسبت به دریافت گواهینامه‎ی خود اقدام کنید می‎توانید از مشاوره‎ها و خدمات پس از ورود کانادا در با من رو استفاده نمایید.   

شرایط پرداخت مالیات در کانادا

ماجرای  پرداخت مالیات در کانادا بسیار جدی است. شهروندان کانادایی هر سال از اوایل ماه فوریه تا اواخر ماه آوریل فرم‎های مالیاتی خود را تکمیل می‎نمایند و به اداره مالیات استان محل سکونت خود ارائه میدهند. مالیات بر درآمد در سیستم فدرالی و ایالتی متفاوت است و توسط دولت‌های فدرال و استانی جمع­آوری می­‌شوند. بسته به وضعیت و شرایط کاری شما، در انتهای سال مالی، بازپرداخت مالیات بر اساس شغل، دارایی و میزان درآمد برای شما تعیین شود.

حقوق اجتماعی در کانادا - با من رو

حقوق اجتماعی در کانادا

زمانی که به کانادا می­رسید مهم است بدانید دربدو ورود و در طی اقامتتان در این کشور از چه حقوقی برخوردار هستید. منشور حقوق شهروندی کانادا برای کلیه افراد این کشور حقوق سیاسی و مدنی یکسانی را وضع نموده است. بنابراین کلیه تازه­واردین به کانادا از حقوق شهروندی مناسبی برخوردار هستند.

منبع: سایت خدمات مهاجرت بامن رو 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی